Tuesday, August 03, 2004

Balik kampung

Hujung minggu di Kg.


Sabtu Hari tu aku balik Kg. adik aku sumer pun balik,seronok gak dapat makan ramai-ramai.Dah lama gak kitorang tak berkumpul bersama. Adik aku yang kat Tg. Malim pun balik walau pun ari Sabtu ngan Ahad dia ada kelas tapi pegi hari Sabtu je,Ahad ponteng. Aku ingat Sharin ngan Mulox tak balik, petang tu aku ingat nak gi main bola,tapi ada match pulak, kena la cancel, tngk team Parit lawan team Bahau.Yang kelakarnya main kat Kg pun nak gaduh gaduh,bukan gaduh ngan player je, ngan referee pun kena terajang,Hurairah yg selama nie baik je,pun boleh naik tangan, bukan dia jer, Zizie pun sama tapi dia tak boleh dinafikan memang geng ster dari sekolah lagi.Aku pun ada tak puas hati ngan mamat tu.Ada pakcik yg boleh dikatakan berumur pun sama gak bergaduh.Apa la nak jadi ngan orang Melayu kita nie, sikit sikit gaduh pas tu bunuh. Pasal benda kecik pun nak gaduh dah la main kat kampung, belum main peringkat negara lagi kot.Camana la bolasepak kat Malaysia ni nak maju.Ntah lah......

Malam tu Syarin nganMulox call aku,diorang balik rupanya cuma sampai lambat skit, so malam tu kitorang malam tu apa lagi, buat agenda seperti biasa la pegi berembun.Mulox lak ajak gi tngk Akademi fantasia kat kedai Masria, jem tul aku ngan Mulox.Aku dah malas ak tngk sebab awek aku nurul dah kuar.Heeheheheehe.Takdela, aku tngk gak tapi tengok tengok camtu jer la,takde la demam sangat.Abang Mulox dah nak kawin,aku tngk Mulox pun macam dah jem,tapi aku rasa mamt tu pun mesti dah ada aweks.Mulox plak asyik citer pasal family dia je,boring plak aku dengar,tapi nak buat camner dah perangai dia camtu,apa apa pun dia tetap best,kitorang nie kira cam 3 stooges la bak kata mak aku ngan mak Syahrin.Bila baik Kg. je takde muka orang lain yg datang rumah aku ke rumah Syahrin ke ataupun Rumah Mulox.Memang kitorang takbley dipisahkanlah kot.Cheeewah.Aku harapla, walaupun ada diantara kitorang dah berkahwin.Mulox mlm tu aku tngk asyik bersms je aku tngk, tapi dia pandai cover.Syahrin lak konfom takde,tapi dia ada cakap ngan aku ada orang nak approach dia.Aku pun cucuk dia suh dia buat investment banyak sikit,baru la nampak hasil.Macam macam la aku suh dia buat.Aku jugak yg lone ranger, hai la nasib.Janji kitorang hepi dah.

Besok dah nak kena balik semula ke Cyberjaya ataupun lebih dikenali sebagai Pulau Jerejak bagi aku la. Petang tu orang tua aku ngan adik aku yg kerja kat Tg. Malim tu hantar sebab dia balik pagi besoknyer.Lepas hantar adik aku yg pempuan tu balik UM baru la hantar aku balik Cyber.Malas betul nak balik ke Cyber nie,Taufiq pun tak balik balik lagi,bercuti panjang betul dia jeles aku.Nak balik pun berat je kaki rasanya, tapi takpe kejap je, aku ingat nak balik Kg. Rabu malam la, sebab Khamis ke Jumaat ke aku nak gi Muar.Ada project skit.Project baik punya.Ok la

Gerakan dulu. Woainie.......

No comments: