Sunday, January 16, 2005

This years love

Minggu ni aku tak balik Kg. seperti kebiasaannya,hatta terus aku ke Ampang untuk berjumpa adik aku di sana,.Dia memang setiap minggu akan balik ke Ampang sebab kelas hujung minggu yang perlu dihadirinya.Pagi tadi dia pergi ke kelas aku tumpang dia untuk pulang semula ke Cyberjaya.Semalam adalah hari yang agak sibuk bagi aku.Aku kena tolong ayah aku yang mana kereta dia ada masalah sikit, aku pun bergegas la ke Puchong untuk membeli spare part kereta tu.Licin abis duit aku beli barang tu,tapi takpe nanti claim balik.Duit kebelakangan ni memang pergi macam air sungai.Laju jer perginya.Kedai Kefer memang mahal melampau,tak macam See Soon yang jauh lagi murah.Aku ingat dekat See Soon boleh dapat dalam 600 kot,tapi masalahnya aku tak tau kedai See Soon tu kat mana,dulu masa pakai Beetle dulu aku tau kedai dia kat PJ tu,tapi sekarang dia dah pindah ntah ke mana ntah.Kefer memang tekan habis,100 dia mark up, hampeh betul.Habis beli aku pegi hantar kat sepupu aku yang nak balik Kg. ,jadi kirim je dengan dia senang.aku tak payah balik,adik aku pun ada kelas,camnerla nak balik.Tapi kalau ikutkan hati memang aku balik jer.Kesian kat adik dia ada kelas.Semalam jugak Usop telipon,kereta dia pun sangkut kat tengah hutan kat Melaka,dalam perjalanan nak balik Kg.Dia tipon aku apa nak buat, aku cakap jalan jer perlahan lahan tapi nak kena jaga temperature la,jangan sampai merah sangat.entah pukul berapa la sampainya,kesian gak aku,tapi nasib baik dia berdua,kalau tak masakla.Aku cakap ngan dia ,sampai jer Pilah terus hantar bengkel,mintak tolong Ali buatkan.Aku tipon Ali suruh tolong buatkan kereta sepupu aku nie.Ali cakap ok,along punya pasal suma boleh.Lepas tu aku tipon si Usop,dia cakap kereta dah siap,waaa betol punya cepat.Terima kasih la Ali ngan Sam pasal tolong aku.

Bila sumer masalah dah setel,senang sikit hati aku.Habis kredit aku telipon sana telipon sini,tapi takpela,janji masalah diorang selesai.Balik Ampang petang tu punya la letih tak ingat,tertido sampai pukul 6.00,Bangun bangun jer pening kepala.tapi ada satu benda yang menggembirakan aku.Betul kata kau Cunna.Thanks a lot.Malam tadi aku bersms dari pukul 11 sampai pukul 4 pagi.,rekod dunia terbaru yang aku cipta.Nasib baik tak mati tngh jalan,kredit masih banyak lagi.Macam macam yang aku ceritakan dengan Adeq nie.Aku pun tak tau apa kedudukan aku sebenar, aku dah buat dia suka ke marah ke aku tak tau.Last sms aku tak dijawabnya, yang aku cakapkan aku dah lama suka kat dia.Aku pun tak tau apsal dia tak jawab mesej aku,kredit dia dah habis ke apa ke ntahlah.Risau gak hati.Dia ada Tanya aku dah baper lama aku suka kat dia.aku pun jawab la dah lama aku berkenan dgn dia nie Cuma aku tak cakap jer,sama mcm kisah dulu dulu aku yang pernah aku ceritakan disini aku rasa.Kisah aku dan Jamilah.Aku sebenarnya malas nak sms dia minggu ni saja nak tunggu minggu depankan, baru aku nak mesej dia kalau dia tak mulakan dulu.Tapi cakap Cunna betul sangat,tak sampai seminggu dia msj aku dgn mesej mesej nasihat plak tu,suruh sembahyang la,senyum selalu la itu la ini la.Aku pun tak tau la apsal la hantar benda benda camtu.?Apa aku ni tak pernah senyum ke dekat dia.Aku mula dah rasa semacam dengan adik nie,bayangkanla bersms dari pukul 11-4 pagi,habis yang bukan bukan aku tanya.Ya Allah apa la yang dah aku buat nie.Aku takut buat dia jadi serba salah.Aku harap aku tak mengeruhkan keadaan.Aku harap..Dan yang lebih menggerunkan ianya bersambung sehingga ke pagi tadi pukul 7 dia jawab semula mesej last yang aku hantar tu.Dia cakap ngan aku apsal suka pendam pendam.Cakap jer terus.Aku cakap gila ke nak tanya terus camtu.Nak mati apo,Mat Omeo pun lum tontu bley buek camtu.Lotih gak aku melayan dio nie.Tak tido la malam tadi kiro eah.Banyak lagi soalan soalan yang aku nak tanyakan dekat Adeq ni tapi aku agak cuak jugak la,tapi dia agak berani menanya aku dengan soalan soalan yang "killer whale".Aduuuuuuuusssss puas aku menjawab dengan budak nie, aku tak sangka pulak dia secergas ni.Masa face to face malu malu je ngan aku,sekali belakang aku pergh tak ingat punya aktif,ye la bebudak la katakan, ataupun mengikut istilah ibrahim "Lolita".Sampai sekarang ni pun aku masih lagi bersms dengan dia.Lepas tu aku suruh dia pegi tido sebab besok nak gi sekolah.Dia pun cakap ok.Selesaila sesi bersms.Perghhh memang letih gila.

Banyak perkara yang dapat aku korek pasal dia nie,sekali lagi aku terlewat jugak.Pada mulanya aku memang cukup kecewa dengan jawapan dia,tapi dia meyakinkan aku untuk mencuba.Aku bukan suka nak kacau daun.Memang lepas jer dia cakap tu aku kurangkan sms,tapi dia tetap jugak menghantar mesej mesej kat aku,macam macam cerita yang aku dapat.Aku jadi serba salah.Dia beriya-iya menyuruh aku cuba.Aku cakap tengok la.aku taknak ambik kesempatan la.Tapi tak tau la nak cakap camner,cuba jerla,kalau ada rezeki ada la,sebab dia terlalu bermanja dengan aku.Aku layan jer dia.Mungkin sebab tu dia suka berbicara dengan aku kot.Tapi takpa la.Aku akan cuba selagi aku mampu,tapi kalau dah takde rezeki nak buat camner.

If I give up on you,I will give up on me.We live our lives on different sides,but we keep together you and I.

No comments: