Sunday, January 09, 2005

American Idiot

Minggu yang meletihkan bagi ku untuk mengharunginya.Ada satu perkara yang cukup membuatkan aku cukup angin,memberontak jiwa aku nie bila.Walaupun Tsunami dah reda tapi hati aku ni masih lagi bertiup kencang.Aku tau minggu ni sudah masuk minggu ketiga belajar.Tapi itu memang kebiasaan bagi aku untuk masuk belajar semula pada minggu ketiga,benda ni memang aku dah buat semenjak diploma lagi,kengkawan aku pun dah paham sangat dengan cara aku.Tapi bak kata pepatah,sepandai pandai tupai melompat jatuh jugak…..Aku dimaki dengan teruk oleh Prof. George Chacko,seorang American Idiot yang tak dapat aku nak cakap apa.Dia cukup membuatkan aku malu dalam kelas.Memang aku cukup panas betul dalam kelas tu,tapi aku sabar jer,biar dia puas.Aku tak pernah tengok lecturer mengauk semacam nie,siap meghentak hentak whiteboard summer,Mak bapak aku pun tak pernah maki hamun semacam nie.Ya Allah gilanya dia nie dan begitu jugak aku.Ikutkan hati nak je aku keluar dari kelas tu,dek terlampau malu dgn cacian dia tu.Tapi jauh dlm hati aku,aku pendam satu perasaan yang tak boleh aku lepaskan,aku akan tunjukkan dgn dia sapa aku.Tuhan hari tu memang menyebelahi aku,Alhamdulillah.Bila sampai masa dia menyoal seorang pelajar untuk selesaikan ‘equation’ budak tu tak dapat menjawab dan budak tu pun tidak ketinggalan untuk dihamun oleh Prof tu.Dlm hati aku kesian betul aku tengok budak tu dihamun sebegitu rupa.Prof tu bergegas ketempat aku dan menyuruh aku selesaikan masalah tu,dlam hati aku dia memang nak kenakan aku,dan kalau aku tak dapat jawab soalan ni memang aku akan teruk dikerjakan dan mungkin aku akan diterajang keluar,tapi dia silap.Aku berjaya menyelesaikan masalah tu,dan dia pulak dengan tergesa gea mengambil attendance sheet dan juga memberitahu group mana yang harus aku join.Dia nak ambik hati aku la tu.Tapi tak semudah itu,aku akan terus buktikan yang aku tak sebodoh yang dia katakan.Cukup dengan kisah menyayat hati tu.

Ada berita gembira dari adik aku.Dia sms aku mengatakan yang dia mendapat kenaikan pangkat dan kenaikan gaji sekali gus menerima bonus sebulan gaji.Gaji sekarang dah mencecah 2k+.Jeles jugak aku dibuatnya.Dia pun kerja hanya guna kelayakan Diploma jer,tapi takpe.Alhamdulillah,tak sampai setahun bekerja dah sampai ketahap yang cukup selesa bagi dia,tu la kelebihannya bersabar.Dia pernah nak berhenti kerja satu ketika dulu,tapi aku kata terus jer la kerja,sebab kerjanya sekarang memudahkan dia untuk dia belajar di UTM tu.Dia ucapkan terima kasih ngan aku pasal nasihatkan dia dulu,dan dia sms aku nak belanja ikan baker kat Melaka.Aku cakap apa kelas Melaka, Singapore la terus.Dia cakap on jer,tapi aku gurau jer.Aku suruh dia simpan duit tu untuk masa depan.Kalau dia gembira,aku lagi gembira.

Heri pulak ada membuat gathering kecil kat KL tanpa pengetahuan aku walaupun aku dah tahu melalui Syahrin.Syahrin sibuk ajak aku pergi.Aku tak dapat nak pegi sebab kelas aku hari tu habis pukul 7.LAgipun timet tu nak pegi time tu baru nak ajak,camner la aku nak prepare.Lagipun aku dah berjanji ngan kawan lain,ada kerja yang nak dibuat.AKu pun bukan nak salahkan Syahrin,dia pun dapat tahu petang tu jugak,tu yang terus telipon aku,ajak pegi sekali.Tak dapat la aku pegi.Kalau awal awal di bagitau boleh pegi.Heri plak sampai sekarang takde call call aku.No problem.

Pokko ada datang Cyber,datang membelanja kitorang makan pizza kat Alamanda.Ni la pertama kali aku jumpa dia semenjak dia grad.Timerkasih Pokko banjer makan.Aku pun gurau gurau jer suruh dia banjer makan hari tu,dia pulak sampai jer rumah terus suruh aku siap dan terus gi Alamanda.Datangla lagi.Begitu jugak dengan Onenz.Ada satu malam, panjang aku berchatting dengan dia juga bersama Cunna dan aku berjaya memperkenalkan Cunna dengan Mat Ayat bunga ni kat kau,Wahahaha.Tak tau la apa yang korang berdua chit chat hari tu.Tapi selamat berkenalan.Lama betul chat ngan korang.Sampai lupa makan.Onenz, kali ni ko jangan last minit tak jadi jugak datang,aku hempuk nanti.Aku tak pedulik kau beruang Grizzly ke apa ke.Janji ko datang.Cunna jugak ada bagi id Zarul,puas jugak la chat dengan dia.Dia ni pun kaki online jugak hari hari,ye la kat ofis, kerja.Senang la online.

Minggu ni jugak minggu yang agak sukar untuk aku harungi.Rindu yang tak buleh tahan dengan "Adik".Tapi aku buat buat sibuk.Bila surf website custom car, habis la lupa semua.Aku bukan nak ego la kan,bak kata Cunna.Tapi jauh dalam hati tu,tak jugak dapat nak lari.This pain is just too real,too much that time cannot erase.Aku pun tak tau nak buat camner dengan budak nie.Aku masih tak call call dia lagi.Apa laa aku nie.Aku memang tak tau la nak buat camner,bukan nya aku takut nak call dia,takde masalah langsung.Hati aku dah bergegar 9 skala rikter nak approach dia nie.Tapi ada kata kata dari hati kecik yang berkata kata, jangan buat.Serba salah betul aku,Selalunya hati kecik niela yang patut kita dengar.Hati kecik tu la yang sebenar benarnya ikhlaskan?.Aku jadi serba salah. Aku takut aku sendiri nanti akan sakitkan hati orang.Aku tak suka nak sakitkan hati orang.Kalau yang nie terlepas,aku tak tau nak kata apa lagi la.Dan aku akan terus malas nak memikirkannya lagi.Ingin bertanya tapi tak tau pada siapa.Aku memang tak bley nak lupa budak niela.Sehari mesti ada teringat punya.WAAAAARRRRGGGGGHHHHHHH. Aku dah JEMBO nie. Cukupla sampai sini,letih dah.

No comments: