Saturday, January 01, 2005

Retirement

Hari ini secara rasminya aku menamatkan karierku sebagai mekanik.Perletakan jawatanku tak disangka pulak disambut dengan acara yang boleh tahan.Aku dijamu makan sebelum aku pencen.Aku pun satu,bagitau nak berhenti last minute,marah makcik pasal tak bagitau dia awal-awal.Aku tak bagitau pun dia dah siapkan bukan bukan.Tu yang aku malas nak bagitau tu.Bagitau last minute pun dia dapat gak buat preparation.Sedih ada gembira pun ada.Diorang memang baik buat aku.Aku takkan lupakan diorang.Pakcik pulak tak banyak cakap,tapi dia suruh aku datang lagi selalu.Dia ni nampak jer tak banyak cakap tapi hati baik.Banyak yang dia ajar aku kat bengkel tu.Lagipun payment dia tak kasik lagi,tu yang dia suruh datang balik,bila aku ada kat kampung.Yehaaaa.Aku pasal payment tak kisah sangat,janji aku dapat belajar sikit sikit kat situ.Sebelum nie pun aku takdela tetapkan berapa aku nak,tapi dia pun paham dengan aku,tengok aku belajar lagi,dia bagi la lebih.Merasa jugak la duit titik peluh aku sendiri.Ali la yang paling boring bila tengok aku nak berhenti.Malam tadi aku ajak dia pegi masjid,pegi majlis doa selamat untuk mangsa tsunami.Lembut hati dia pegi jugak masjid.Alhamdulillah.Bapak ku pun terperanjat tengok dia ada kat masjid.Slow and steady.Aku pun takdela paksa dia sangat.Dengan cara ni la yang aku mampu tolong,nak derma,duit pun takde.Aku pun asyik mintak derma ngan orang.Ali sibuk pesan ngan aku selalu la datang jengok dia kat bengkel.Itu kecik punya hal aku cakap ngan dia.Dia pun selalu datang rumah aku,jadi sama sama la menziarahi.
Besok aku akan balik ke Cyber semula.Buah hati aku "adik" pun terperanjat dengar aku nak balik besok.Apsal dia nak terperanjat plak?Adakah petanda baik buat aku.Entahlah.Takpe nanti aku kacau ko.No.dah ada.Wahahaahah.
Aku rasa aku tak tau apa lagi yang aku nak tuliskan lagi.Nnnnnnnn

No comments: