Thursday, September 23, 2004

Get lost pondan

Tergerak hati aku untuk menulis tentang persidangan Umno yg tengah berlangsung ketika ini.Aku bukannya apa,dah dekat tv sekarang ni sumer cerita pasal benda tu jer.Jadi membuatkan aku terngiau ngiau untuk membuat liputan harian ku.Berdengung telinga aku bila dengar si ketua pemuda pondan tu berhujah,menampakkan lagi kepondanannya dihadapan rakyat.Apa yang ko takut sangat ngan Anwar tu ha.Kenyataan dia tu aku rasa akan membuatkan orang melayu tu akan terus berpecah kot.Walaupun Anwar tu bergelar bekas banduan sekarang nie,tapi kusa dia tu masih jugak ditakuti ramai orang,kenapa ye?Khairy nampak lebih cool sikit,mungkin ada agenda tersembunyi kot.Geng aku cakap masa dia melawat Anwar dirumah dia selepas pembebasan Anwar,dia membawa pesan Pak Lah agar menaiki jet yg disediakan oleh Arab Saudi tu diairport lain selain daripada KLIA.Setakat mana kesahihan fakta tu pun takdapat dipastikan la.Geng aku bagi tau sebab dia masa tu ada dirumah Anwar.Tak tau la aku nak cakap pasal politik ni,dalam politik ni macam macam boleh jadi,yg tak diramalkan pun boleh terjadi.lantak la,tapi aku memang hangin tul dengan ketua pemuda pondan tu.Si Anwar tu pun masa dia dibebaskan takde sebut langsung nak join Umno ni.Orang Umno lak yang lebih lebih.Nampak gayanya lawan tetap lawan la lepas nie kot.

Arghhh bosann tul.Ingat nak ajak Syahrin gi tengok bola kat Paroi Sabtu ni,tapi takde game lak.Kalau ada pun 29 hb.Aihh gi tengok sensorang la aku jawabnya.Takpe,janji sokongan padu.2 hb lak aku nak gi Pusat Dakwah Islamiah Seremban.Ada malam mengingati Palestine,nampak gaya cam best jer imam masjid Pilah cakap.Tak tau la.Kalau ada rezeki aku memang nak pegi,tengok aturcara menarik gak.Pegi la tengok kan dek ada kelapangan tu,lagi pun sesiapa yg tak mengambil tahu masalah orang Islam tu,dia bukan berasal dari golongan orang tersebut.Bukan aku cakap la kan, Nabi cakap la.Kalau tak aku la salah.

Woiii dah la, kebas la tangan.Aku nak tumpukan perhatian kepada satu laman web bestnyer.Chop top.

Adiosss milagro.

No comments: