Friday, October 15, 2004

Selamat hari raya

Hari ni first Ramadan,macam macam gelagat yg berlaku kat rumah nie.Bangun sahur dah cantik dah,pukul 4.Masak punya masak,semua dah ready,lepas tu nak tunggu nasiknya masak,boleh pulak mentah,Dol tertaruk kurang air.Imsak dah nak dekat,Baim pulak amik keputusan nak masak baru punya.Kitorang pun tunggu la.Punya la lambat pulak nasik yang kedua ni nak masak.Tunggu punya tunggu,imsak dah semakin hampir,aku pun apa lagi,nasik yang mentah tadi,aku telan jer dengan lauk yang dah dimasak.Bebudak nipun,belasah jerla dari tak makan langsung.Hai punyala kelakar.Dahla masa makan tu sambil tengok TV,tetiba dah nak masuk waktu Subuh plak,punys menggelabah masing masing menelan nasik.Sakit perut aku tengaok.Paling kelakar si Chort lak,bley cakap suruh tutup TV.Konon konon tak dengarla orang azan.Aduihhh sakit porut golak.Petang tu plak,lepas kelas gi ikut Haikal gi PJ amik notebook dia.Sampai kat PJ dah pukul 5,balik dengan jem lagi,last last berbuka dalam kereta jer dengan air Nestea.Dugaan pertama dibulan Ramadan yang mengharukan.Sampai rumah terus masak nasik,nasib baik ada beli lauk sikit kat pasar Ramadan Putrajaya.Itu pun lebih lebih jer,ye la orang dah berbuka kita baru nak bershopping.Malam tu Terawih pun kitorang tak pegi,letih punya pasal.Tak taula apa dosa dah buat hari nie.Entahlahh.Si Onen plak tak jadi nak belanja berbuka,tak tau la apasal.Mungkin dia belanja aek baru dia berbuka kot.Takpela Onen.Nanti nanti kalau kau ingat nak belanja aku,ko call jerla.Sedih tul.Taufiq, memang lama aku tak dengar khabar,apa la yang dia tengah buat sekarang ni kot.Aku nak call pun kredit aku tak berbeli beli lagi.Si taufiq plak dah lama tak online.Apsal ko lama tak online haa?Apa apa pun aku nak ucapkan kat korang sumer selamat berpuasa.Itu je la.Mulox di bulan Ramadan nni menjadi usahawan yg berjaya.All the best Lox.
Selamat Hari raya sumer...................

No comments: